طب اسلامی ایرانی

آموزش طب و پیشگیری و درمان بیماری ها|دارو های گیاهی|پاسخ به تفضیل سوالات و مشاوره درمانی|طبق طب اسلامی ایرانی

طب اسلامی ایرانی

آموزش طب و پیشگیری و درمان بیماری ها|دارو های گیاهی|پاسخ به تفضیل سوالات و مشاوره درمانی|طبق طب اسلامی ایرانی

راه های درمان و پیشگیری از بیماری ها و سلامت روحی و جسمی طبق احادیث معصومین(علیهم السلام)و سلامت روحی‌و روانی + خصوصیات و ویژگی های داروی های گیاهی و درمانهای خداوند متعال که سازنده اسنسن است آنهم از زبان بی اشتباه وحی....
طب اسلامی تنها طب حلال تمام مسائل روحی و جسمی انسانی و نعمت عظیم الهی ؛

۱۴ مطلب در آذر ۱۳۹۵ ثبت شده است

مرکب پنج یعنی داروی جامع امام رضا ع

 با آب به

 تقویت قلب



نحوه مصرف

یک لیوان آب به را گرفته و با یک داروی جامع میل شود



نشر مطالب به همراه لینک کانال، بلامانع میباشد

 از کانال داروهای طب اسلامی استاد تبریزیان



https://telegram.me/joinchat/Ca4Nbz5xCQhSA7ts3IQycQ

  • رضا بزی اله ری

بسمه تعالی

سوال:

برای استفاده از آیات و روایات مربوط به مباحث طبی، روش تفکر نقلی محض را قبول دارید؟


 جواب استاد تبریزیان:


اصلا چنین چیزی امکان ندارد چون ما خواهانیم که از آیات و روایات احکام متفاوت استخراج کنیم و داروهای متعدد به دست بیاوریم پس باید از علم اصول و روش استنباط استفاده کنیم تا بتوانیم داروهایی بیشتر از آنچه در روایات منصوص موجود است و شامل تمام بیماری ها و مباحث طبی میشود، تهیه و تولید کنیم.

 یعنی همان کاری که شیخ انصاری در کتاب مکاسب خودش انجام داده و از تعداد محدودی روایت چند هزار حکم استنباط کرده است، ما نیز میخواهیم این گونه عمل کنیم تا دستمان در درمان پر باشد و  این بدون کمک گرفتن از علم اصول و با اکتفا به روش نقلی، ممکن نیست لذا هم معتقدیم و هم مجبوریم از علم اصول استفاده نمایید.


 کانال در محضر استاد تبریزیان

  • رضا بزی اله ری

سرمه اثمد معمولاً از مکه تهیه می‌شود و وقتی می‌خواهند معرفی کنند می‌گویند سرمه اصفهان و در تحقیقات معلوم شد که در هندوستان جایی به نام اصفهان وجود دارد که منظور همان جا است، البته در کوه‌های کرمانشاه و ایلام این سنگ یافت می‌شود.

طرز ساخت سرمه اثمد:

باید چهل روز این سنگ را در آب بخیسانند و هر سه یا چهار روز آب آن را عوض کنند سپس خشک و آسیاب کنند و الک کنند.

– توضیحات سرمه اثمد

 

– در روایات تأکید بسیار به سرمه اثمد شده است. در روایت آمده که پیامبر(ص) با سرمه اثمد سرمه می‌کشیدند زمانی که به رختخواب می‌رفتند و به تعداد فرد سرمه می‌کشیدند و به این کار امر می‌نمودند و می‌فرمودند:

«من خیر اکحالکم الاثمد یجلوا البصر و ینبت الشعر»

«بهترین سرمه‌های شما اثمد است، بینایی را تقویت می‌کند، مو را می‌رویاند.»

– امام باقر(ع) می‌فرمایند:

«الاکتحال بالإثمد یطیب النکهه و یشد أشفار العین.»

«سرمه کشیدن با اثمد بدن را خوش‌بو می‌کند، و مژه‌ها را تقویت می‌کند.»

– امام صادق(ع) می‌فرمایند:

«الإثمد یجلو البصر و ینبت الشعر و یذهب بالدمعه.»

«سرمه اثمد بینایی را تقویت می‌کند، سبب رویش مو می‌شود، اشک (اشک زائد) را قطع می‌کند.»

 

 اولین فایده سرمه اثمد، ایمنی از آب سیاه و کوری است:

همه انواع سرمه که گفته شد باعث ایمنی از مطلق آب (آب‌مروارید و آب سیاه) می‌باشد، اما در خصوص آب سیاه در مورد سرمه اثمد تأکید شده.

– امام صادق(علیه السلام) می‌فرمایند:

ادامه مطلب در ادامه مطلب

  • رضا بزی اله ری

به نام حضرت حق

سلام


فاویسم


توضیحات


یک بیماری خونی ست که معمولا عامل انتقال، مادر است و یک بیماری مادرزادی محسوب می شود.


یماری باقلایی که نوعی حساسیت به باقلاست که امروزه با کود شیمیایی تولید میشوند؛ فرد فاویسمی با خوردن باقلا و یا رد شدن از مزرعه باقلا دچار حمله می شود.


در طب مدرن درمان ندارد و حتی علتش را نمیدانند.


علت بیماری فاویسم: 


خوردن باقلای شیمیایی


صفرا و غلبه صفرا


علائم حمله ی فاویسم:


‼️کم اشتهایی


‼️زرد شدن رنگ چهره


‼️زردی چشم ها (که بعد از چند روز ساختار خونی او از بین می رود و مجبورمی شوند خون بیمار فاویسمی را عوض کنند)


نکته

باقلایی که با کود شیمیایی رشد نموده، باقلای شیمیایی است. مشخصه اصلی اش بزرگ بودن آن است و الا باقلای طبیعی، کوچک و ریز است و خاصیتهای درمانی طبق روایات دارد.


درمان


خوردن داروی ترکیبی صفرابر


سنای مکی با طرز استفاده خاص


اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج



 چکیده ای از طب اسلامی


استاد تبریزیان


  • رضا بزی اله ری

بنام خدا


چه آبی بنوشیم؟


رساله  دهبیه:


#امام_رضا علیه السلام

واما

در  مورد آبهای شور سنگین که باعث یبوست شکم میشوند و آبی که از برف یا یخ یا تگرگ مستقیما منشا میگیرد برای بدن ضرر فراوان دارد.و

و اما آبهای چاه سبک،شیرین، صاف و زلال و برای بدنها بسیار سودمند ست به شرطی که همواره جریان داشته باشد و در زمین محبوس نشود .

و اما آب مردابها و دره ها ،گرم و غلیظ اند بخصوص در تابستان چون راکد است و آفتاب دائما بدان می تابد و اگر به نوشیدنش ادامه دهند موجب تشدید صفرا و بزرگی طحال میشود

 تحقیقات طب اسلامی الشفاء

     

           دوای الهی=شفاءالهی

  • رضا بزی اله ری

@Alshefaa 


موارد توصیه شده بعد از بارداری


خوردن1 رطب (خرما) بعد از زایمان.

نکته: سبب بردباری فرزند میشود.


2اولین چیزی که انجام میدهند، آغشته کردن دهان بچه با شیره خرماست که به آن تحنیک گویند.

کته: این کار باید قبل از ورود هرگونه غذا یا دارو به دهان بچه صورت گیرد.

نکته 2: موارد توصیه شده جهت تحنیک:


خرما

نکته: سنت پیامبر در مورد حسنین علیهم السلام


آب فرات

نکته: سبب دوستی اهلبیت توسط بچه میشود.


تربت امام حسین

نکته: ایمنی از بیماری و دشمن و ...


آب باران

نکته: جایگزین آب فرات و تربت امام حسین (ع) اگر در دسترس نبودند.


استفاده3 از جاوشیر (جاشیر)

نکته: نوعی صمغ است - باندازه یک عدس در آب حل کرده و دوقطره در بینی راست و دو قطره در بینی چپ ریخته شود که سبب ایمنی از بیماری و نوعی واکسیناسیون است.خواندن

4

 اذان و اقامه در گوش راست و چپ نوزاد.

نکته: سبب ایمنی از شیطان است - بهترین زمان برای استفاده از جاوشیر و گفتن اذان و اقامه، قبل از بریدن ناف است.


توضیحات


پیامبر (ص) می‌فرمایند:  «اولین چیزی که خانم زائو باید بخورد رطب است، چون خداوند به حضرت مریم (ع) فرمود: و تنه درخت خرما را به طرف خود (بگیر و) بتکان، بر تو خرماى تازه مى‌ریزد، از پیامبر (ص) پرسیدند ای رسول خدا اگر زمان رطب نبود چه کنیم؟ پیامبر (ص) فرمودند هفت خرما از خرماهای مدینه و اگر نبود هفت خرما از خرماهای شهر خودتان، خداوند می‌فرماید: قسم به عزت و جلال و عظمت و ارتفاع مکانم که خانم زائو روزی که زایمان می‌کند رطب نمی‌خورد مگر اینکه اگر فرزند پسر باشد بردبار خواهد بود و اگر دختر باشد هم بردبار خواهد بود.»


  • رضا بزی اله ری

 به نام حضرت حق خور حضرت مریم(ع) شاخص‌ترین درمان دیوانگی، سی‌پی، خبل، اوتیسم و انواع بیماری‌هایی مانند آن‌ها است. برای بسیاری از بیماری‌هایی که درمان ندارد می‌تواند درمان باشد مانند صرع که با سه بار بخور دادن درمان می‌شود. اگر کسی در خواب احساس خفگی کند یا از خواب بپرد و حالت ترس پیدا کند و یا جن را ببیند یا صدایش را بشنود، همه این‌ها معلول جن و شیطان است ولی مردم معمولاً بازگو نمی‌کنند زیرا دیگران باور نمی‌کنند. معمولاً در خانه‌های قدیمی و خانه‌های با سقف بلند، احتمال ابتلا به این مشکلات بیشتر است. خداوند در قرآن درباره کسی که ربا می‌خورد می‌فرماید: ﴿الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ﴾ (1) «کسی که براثر تماس شیطان، دیوانه شده (و نمی‌تواند تعادل خود را حفظ کند؛ گاهی زمین می‌خورد، گاهی بپا می‌خیزد)» مراد از مس حالتی است که کنترل حرکت اعضا بدن از دست شخص خارج می‌شود و در اختیار جن قرار می‌گیرد و حرکات بدن نامتوازن و غیرعادی می‌شود.

ادامه در ادامه مطلب

  • رضا بزی اله ری

سلام...

#داروی_امام_کاظم(ع) داروی امام کاظم(ع) دو نوع تابستانه و زمستانه دارد. داروی زمستانه مصرف زیادی دارد و در بیشتر ماه های سال می‌توان استفاده کرد و نیاز به داروی تابستانه کمتر است چون بیشتر مناطق ایران سرد سیر است. ️ #داروی_زمستانه امام کاظم(ع)
این دارو ترکیب سه گانه ای دارد: ️ #هلیله_سیاه #مصطکی #شکر همه به مقدار مساوی آسیاب شوند به طوری که کمی زبر بماند و خیلی نرم نشود.
#هلیله_سیاه معروف است و در روایت هلیله آمده است ولی تحقیقی انجام دادیم و معلوم شد وقتی هلیله مطلق می‌آید مراد هلیله سیاه است چون اگر هلیله زرد مراد باشد کلمه اصفر می‌آید. اما شاید کسی تحقیق کند و بگوید همه انواع هلیله ها را می‌توان استفاده کرد ولی ما تا به حال از هلیله سیاه استفاده کرده ایم.️ هلیله سیاه هر چه سیاه تر و ریزتر باشد بهتر است چون اگر یک ذره درشت بشود یا رنگ آن متمایل به قرمز یا زرد بشود هسته دار می‌شود و چون شان هلیله سیاه برخلاف هلیله زرد این است که با هسته مصرف بشود مشکل ساز می‌شود. #مصطکی یا همان #علک_رومی در بازار تقلبی هم دارد حتی گفته شده نوع صنعتی مصطکی هم وجود دارد اما هنوز برای من معلوم نشده است. یا این که چیز دیگری مانند مصطکی را به جای مصطکی اصل بفروشند. مراد از #شکر، #شکر_سلیمانی است. شکر سلیمانی در زمان های قدیم معروف و شناخته شده بوده است. شکر سرخ وانیل است. شکر وقتی مطلق است شامل #شکر_سجستانی و #شکر_سرخ و #شکر_سفید و #شکر_طبرزد می‌شود. شکر سرخ زمانی که یک بار صاف بشود به نظر می‌رسد که شکر سلیمانی می‌شود و اگر دوبار صاف بشود شکر سفید می‌شود و اگر بار دیگر صاف بشود شکر طبرزد می‌شود. افرادی که مواد تهیه می‌کنند قیف مخصوص دارند برای تهیه کردن شکر که شکر را آب می‌کنند و داخل قیف می‌ریزند و صاف شده شکر از انتهای آن قیف خارج می‌شود.️ راوی وقتی می‌پرسد کدام شکر؟ امام(ع) می‌فرماید: همین شکر سلیمانی. این شکر همان شکر سرخی است که یک بار صاف می‌شود. مواد به مقدار مساوی هستند و موقع آسیاب باید کمی زبر باشد تا مدتی در گلو بماند و آن را درمان کند. تجربه ما این است که اگر خیلی آسیاب بشود اثر آن کمتر است. البته از روایات هم استفاده می‌شود که هلیله نباید خیلی آسیاب بشود. مقدار مصرف:️ مقدار مصرف آن برای بزرگسال ها یک قاشق چایخوری و برای کودکان نصف قاشق چایخوری است.️ افرادی که سرما می‌خورند و بیمار می‌شوند باید #سه_روز پشت سر هم بخورند و افرادی که برای پیشگیری مصرف می‌کنند هر #ده_روز یک بار مصرف کنند. زمان مصرف:️ به نظر می‌رسد زمانی برای مصرف ندارد البته اگر شب موقع خواب استفاده کنند بهتر است. دارو را بخورند و بخوابند. نباید تا #یک_ساعت بعد از خوردن دارو چیزی مصرف کرد تا اینکه در گلو اثر کند. ️ داروی بسیار خوبی برای #سرماخوردگی و برای #کل_بیماریها است و قدرت و توان بدن را در مقابل بیماری زیاد می‌کند. ‌
@AbbasTabrizian

  • رضا بزی اله ری

‍ فواید خوردن به


- اثرات مثبت بر فکر و ذهن 

- احیای روحیه و خوشحال بودن

- از بین برنده افسردگی ناشی از انواع سردردها

- تقویت کننده قلب، کبد و معده

- مفید برای زخم معده

- تحریک کننده اشتها

- نرم کننده سینه

- ادرارآور و کمک به هضم غذا

- جلوگیری از التهاب پلک و استراحت چشمان خسته ؛ به این طریق که چند قاچ به تازه را روی محل درد قرار دهید.

- از بین برنده بوی بد دهان

- مفید برای کاهش وزن، به دلیل دارا بودن مقدار زیادی فیبر. اگر شما قصد افزایش وزن دارید، میوه به را مصرف نکنید.

- ضد سرطان به علت آنکه این میوه دارای آنتی اکسیدان می باشد.

- کمک به پایین آوردن کلسترول خون 

- کمک به پایین آوردن فشار خون، به خاطر دارا بودن پتاسیم

- کاهش خطرات بیماری های قلبی، به خاطر دارا بودن ویتامین ث

- تحقیقات نشان داده است که میوه به ممکن است خاصیت ضد ویروسی نیز داشته باشند.

  • رضا بزی اله ری

 به نام حضرت حق طرز تهیه روغن بنفشه فقط گل بنفشه پاک و سالم (نه ساقه، نه برگ و...) را در یک ظرف شیشه ای بریزید (بهتر است نیم کوب یا پودر شود)، بعد روغن کنجد، یا روغن زیتون بریزید، تا روغن روی گل بیاید، بعد از ۳۰ روز در معرض غیر مستقیم نور آفتاب قرار گرفته و سفید شدن رنگ گلها و تیره شدن رنگ روغن، آن روغن را با پارچه ای تمیز صاف کنید، روغن گل بنفشه آماده است. اگر دوباره به این روغن گل بنفشه اضافه کنید و ۳۰ روز دیگر بماند و دوباره تا ۱۰ ماه گل بنفشه به روغن اضافه کنید، روغن حاصله معجزه‌ای از معجزات طب اسلامی است. اگر با روغن کنجد درست شود، برای مرگ مغزی، کما، سینوزیت، میگرن، سردرد، زکام، بوی بد دهان، و ...... مفید است. اگر فردی از ۱۰ طبقه ساختمان با سر به زمین بیفتد، یا تصادف کند یا به هر شکل لطمه ای به سر وارد شود، همان لحظه ۲ قطره در هر دو بینی بچکانند، همان لحظه درمان می اگر با روغن زیتون درست شود، درمان ریزش مو، رویش مجدد مو (اصطلاحا از کف دست هم مو در میاره) سفیدی مو، تب (به صورت موضعی روی محل پیشانی) و... می باشد.

  • رضا بزی اله ری